Alles draait om de erflater
Hoe ontwikkel je effectieve communicatie rond de werving van nalatenschappen? Met een strategie die past bij de achterban en de eigen organisatie. Door met mensen in gesprek gaan betrek je ze bij de doelstelling en inspireer je ze om ook via hun testament bij te dragen aan een betere wereld. Legacy Futures helpt organisaties stapsgewijs een eigen strategie te bepalen en uit te voeren. Effectief, duurzaam en gebruik makend van alle mogelijkheden die (oude en nieuwe) media en technologie bieden.
Strategie ontwikkeling
Stap één is het bestuderen van al ontvangen nalatenschappen, wervingsactiviteiten en respons. Vervolgens onderzoeken we hoe de donateurs, leden en andere doelgroepen denken en handelen als het over nalaten aan uw organisatie gaat. En we kijken naar inzichten en learnings van andere organisaties in Nederland en daarbuiten. Vervolgens adviseren we een strategie met een gedetailleerd meerjarig actieplan. Loopt er al een wervingsprogramma, overweeg dan tijdig een Health Check te doen. Daarin onderzoeken we of de aanpak optimaal is, de effectiviteit goed, de aanpak coherent en waar verbeteringen mogelijk zijn.
Implementatie en uitvoering
Het succes van een plan wordt voor een groot deel bepaald door de uitvoering. Daarom zorgen wij voor passende ondersteuning met coaching, advies op maat en praktische tools. Het leveren van een interim-fondsenwerver behoort tot de mogelijkheden, net als het trainen of opleiden van een eigen fondsenwerver.
Interviews
Interviews, zowel persoonlijk als in een focusgroep, geven inzicht in de motieven van de toekomstige erflaters. En in de overwegingen om wel of niet een testament te maken en om een of meerdere goede doelen op te nemen. Interviews vormen een onmisbare stap bij het ontwikkelen van een nieuwe strategie of als audit van een bestaand programma. Wij werken met ervaren, externe gespreksleiders, met de garantie voor een goed resultaat.
Marktonderzoek
Een korte scan of een uitgebreide audit helpt om de aanpak van nalatenschappenwerving naar een 'next level' te brengen. Past de boodschap nog bij de nieuwe babyboom generatie? Richt je strategie zich op de juiste doelgroepen? Past de propositie en is die voldoende onderscheidend? Heeft de inzet van staf en middelen het optimale effect? Gebruik je de juiste mix van middelen en kanalen uit zowel de oude als de nieuwe media? Met onze aanpak heb je daar snel inzicht in.